Lad os komme i gang ogen - sammen

Kære netværk

55 dage. Så mange dage har vi været i den ”nye CORONA/Covid-19 situation”… eller sagt på anden måde har det på så kort tid ændret sig så meget for så mange. Ud over de personlige bekymringer og konsekvenser, så har nogle virksomheder og ledere skullet træffe svære valg og gøre sig store bekymringer. Nogle har omstillet sig hurtigt, andre har virkelig været hårdt ramt og kæmper fortsat en hård kamp for den blotte tilstædeværelse. 
Så lad os håbe, at ”portene snart åbnes” og vi igen kan ”lege frit”. Det betyder, at vi stadig skal passe på os selv og på hinanden. Og for mange betyder det, at der tænkes i at være sammen på anden vis i den kommende lange tid. 

Før ”CORONA´en” havde mange gang i strategiske initiativer, planer og effektiv eksekvering igennem stærk ledelse og øgede kompetencer. Der var gang i jobmarkedet og mange rekrutterede efter de bedste medarbejdere. Alle områder, hvor vi hjalp vores kunder på vej. Men det betød, at vi med ét måtte stoppe op. Alle stoppede op.
Og nu er vi i en situation, hvor de færreste med sikkerhed ved, hvad vi bør gøre, og hvordan vi kommer videre. Men vi skal videre… og jo hurtigere og jo smartere, vi gør det, jo før får vi gang i hjulene igen. Og vi SKAL i gang på alle områder af dansk erhvervsliv og vi skal hjælpes ad.

Dét, vi hører derude… 

  • Det har været nødvendigt at opsige bredt i organisationen med lovning og forhåbninger om genansættelse, hvis alt går vel. Det er frygteligt for den enkelte og dennes familie, men skaber også uro, utilfredshed og frygt for fremtiden hos den øvrige del af organisationen. Og det er med en vis ”holden-tungen-lige-i-munden” rent ledelsesmæssigt – for hvis det pludseligt ændrer sig, har vi så de menneskelige ressourcer til at kunne komme hurtigt nok i gang?
  • Flere er meget positivt overraskede over, hvor fleksibelt og effektivt hjemmearbejdspladser har fungeret. Det har endda skabt en mere ligeværdig og kvalificeret kommunikation og planlægning. Vi er blevet bedre til at stille krav til hinanden omkring forberedelse og deltagelse på møderne. En større respekt for hinanden og for mange en bedre balance mellem arbejde og privatliv. Men flere også giver udtryk for, at det har skabt kulturelle kløfter og ledelsesmæssigt har det været svært at udvikle organisationens forudsætninger på distancen. Det har krævet stor tillid og selvledelse – fra både ledere og medarbejdere. Mange savner at være sammen, så på den anden side, har det styrket de personlige relationer og afhængigheder. Har du brug for at kick starte kulturen med et fælles billede af, hvor I nu skal hen og hvordan?
  • Regeringen har forsøgt at hjælpe til med forskellige hjælpepakker og gode hensigtserklæringer om, at vi skal i gang – snart og på den rigtige måde… men hvordan kommer vi i gang? Hvad er din plan? Hvordan ser din nye strategi ud? Hvilke gaps skal lukkes først og hvordan? Hvad skal I lade være med at gøre? 
  • Skal du opsige medarbejdere? Vil du gerne sende de opsagte medarbejdere godt på vej med et effektivt og personligt outplacement-forløb?
  • Eller har du brug for nye/anderledes kompetencer nu, hvor verden omkring dig er anderledes?
  • Har du mistet nogle nøglepersoner i din organisation, som du har brug for i den kommende fremtid? 
  • Har du udfordringer med trivsel og motivation på distancen? Eller har det skabt en frygt og passivitet i din organisation?
  • Er det nu, du skal styrke dine nuværende medarbejderes fokus og kompetencer? 

Så når vi skriver til dig, er det både for at motivere til, at vi ”tramper hjulene i gang” sammen, men også for ærligt at melde ud: vi har brug for dig. Vi har brug for, at du har brug for os – altså det, vi kan hjælpe dig og din virksomhed med. 

Både ambitionen og vores iver for at komme i gang i gang igen for alvor, kræver, at vores kunder også lykkes. Derfor har vi et tilbud til dig, som kan hjælpe os begge godt I GANG IGEN - SAMMEN.

Giv et kald på 24888597, hvis du gerne vil høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed eller skriv på LBH@actio-consulting.dk

Læs mere om, hvilke ydelser, der kan hjælpe jer på ACTIO’s hjemmeside www.actio-consulting.dk   

Lad os få tingene til at ske – sådan for alvor. 

Vi ønsker jer en god genstart – det bliver godt igen. Vi ses.

Med venlig hilsen 
Louise Buur      
Direktør og HR Business Partner

logo