Vi er et rekrutteringsbureau. Og vi er specialister i VÆRDIBASERET REKRUTTERING. Men hvad menes der egentlig med det? For det første screener vi ikke kun ud fra kompetencer og teoretisk baggrund. Vi matcher virksomhedens værdier med kandidatens personlige værdier. I det lange løb, er det dette match, der er det sikreste for begge parter. Værdierne vil altid skinne igennem før eller siden. Og er der ikke et match, er det fuldstændig ligegyldigt, om kandidaten har de rette kompetencer. Derfor zoomer vi helt ind på det værdimæssige match. Dernæst vil vi give noget med til alle kandidater, vi er i personlig kontakt med – især de kandidater, der ikke får det opslåede job, de fortjener netop en særlig opmærksomhed og et godt råd med på vejen om, hvad de kan gøre fremadrettet. En værdi, de kan tage med sig i deres videre søgen og samtidig en værdioplevelse af at have fået et ordentligt afslag. Mange anser det som succesfuldt, når kandidaten har underskrevet kontrakten. Der klappes i hænderne, opgaven er løst. Vi er også tilfredse, når underskriften er på plads … men så alligevel ikke helt. Vi er faktisk allermest optagede af, at den ansatte kandidat lander rigtigt i jobbet og bliver i jobbet. For os er det ikke bare en rekrutteringsproces. For os er det en ansættelsesproces. 27 %* af alle nyansatte stopper inden for det første års ansættelse! Skræmmende, frustrerende og ualmindeligt dyrt! (*STAR). Hvis du er nysgerrig på årsagerne til, at så mange stopper hurtigt efter ansættelsen, så giv mig gerne et kald på 24888597. Der er nemlig nogle helt konkrete ting, du kan gøre for at undgå dette tilbageløb. Som rekrutterende leder har du ansvaret for at sikre, at den nye medarbejder føler sig klædt på til leve op til dine forventninger, kender planen og ved, hvilke kontaktpersoner, der har ansvaret, føler sig velkommen og som en del af holdet, hurtigt får indsigt og ikke mindst, at medarbejderen fortsat er både motiveret og klar til start. Derfor er det en god idé at tænke i, at så snart kandidaten har underskrevet, er personen allermest motiveret for jobbet og faktisk er allermest modtagelig for læring og positiv påvirkning. Selvom det efterhånden er lidt udvandet, så bør du tænke i effektiv pre- og on-boarding. (Når mange siger det, men ikke gør det i praksis, så udvandes hensigterne). Når vi for eksempel hjælper vores kunder med at rekruttere en sælger, så er vi ofte en del af onboardingen – agerer den forlængede arm til salgschefen, tager på samkørsel med den nye sælger, salgstræner, har tæt opfølgning på introduktionsplanen – fuldstændig tilpasset ansættelsesprocessen. Vi kan også hjælpe dig til at kickstarte dine nyansatte, så vi sammen sikrer, at din rekruttering er en succes – også efter år 1. Nu har I brugt tid og penge på at finde den rette, hvorfor så ikke øge sandsynligheden for, at medarbejderen bliver i jobbet? … det handler jo ikke kun om at få underskriften på plads.