Skip to main content

Din rekrutteringspartner


Værdibaseret rekruttering med nærvær og passion

Vi finder det perfekte match mellem virksomhedens og kandidatens værdier

Rekruttering

Organisationsudvikling

HR Partner

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Hvorfor bør jeg bruge en ekstern rekrutteringspartner?
  • Når du har brug for at finde andre kandidater end dem, du plejer at finde
  • Når du har brug for ekstra ressourcer i en tid, hvor det giver bedre mening, at du passer din forretning – eller hvis rekrutteringen skal være anonym
  • Når du har brug for, at det går lidt stærkere med at nå i mål med at få organisationen på plads
  • Når du har brug for at blive udfordret på profilkrav, holdninger, samarbejdskonstellationer og organisering
  • Når du vil sikre kvalitet, struktur, nærvær og det rette match (det er jo ret dyrt at ansætte den forkerte)
  • Når du vil sende et stærkt og professionelt signal til markedet og fortælle din historie til kandidaterne med objektivitet
  • …det er nemt, enkelt, hurtigt og ordentligt at bruge din tid på at tale med de rigtige kandidater
Hvordan ser processen ud?
  • Endelig tidsplan aftales
  • Definition af kandidat- og kompetenceprofil
  • Vi synliggør stillingsopslaget på egne LinkedIn-profiler, hjemmesider og aftalte medier
  • Bred kandidatsøgning
  • Ansøgninger besvares og administreres. Alle kandidater behandles professionelt og får en god oplevelse af både din virksomhed og proces
  • CV´er med kvalificerede kandidater gennemgås løbende med den rekrutterende leder.
  • Statusmail hver fredag i processen
  • Løbende interview af kandidater
  • Når kvalificerede kandidater er fundet, udarbejdes kortfattet kandidatbeskrivelse på de udvalgte kandidater. Beskrivelsen får du inden dit første møde med kandidaterne.
  • Ambitionen er at finde 2-3 kvalificerede kandidater, som møder dig til 1. samtale på den dato, tidsplanen lægger op til – med mindre oplagte kandidater er fundet forinden. I så fald arrangeres møderne hurtigst muligt.
  • Kort efter 1. samtale inviteres relevante kandidater til 2. samtale, hvor fokus er at teste kandidaten for de ønskede kundskaber ved hjælp af personprofiltest og praktisk case.
  • Vi koordinerer alle aftaler gennem forløbet.
  • Opfølgning på kandidater efter 2 måneders ansættelse.
Hvad skal jeg selv bidrage med?
  • Du skal klæde os godt på i den indledende foranalyse. Vi er nysgerrige på din virksomhed, jeres historie, jeres værdier og kultur, dig som leder, jobbet nu og fremover, teamet og meget andet, der har indflydelse på kandidatens motivation, trivsel og sandsynlighed for succes.
  • Godkende vores fremsendte aftalegrundlag, tidsplan, kandidat- og kompetenceprofil, stillingsopslag og annonceringsplan.
  • 1-2 teamsmøder af 1 times varighed, hvor vi gennemgår kandidatfeltet
  • 2 samtaler, hvor du møder de bedst kvalificerede kandidater.
  • Klar med en kontrakt så snart, kandidaten har fået tilbudt jobbet.
  • En rigtig fin onboardingplan, så kandidaten hurtigt kommer godt på plads i teamet, i jobbet og ikke mindst bliver glad for sit nye job.
Hvorfor er I bedre end de andre?
  • Vi er markant mere grundige i vores afdækning
  • Vi får jeres historie helt ind under huden – er jeres fortælling ud ad til
  • Den enkelte kandidat oplever altid et nærvær og personligt engagement
  • Vi VIL skabe værdi for både dig som virksomhed og for enhver af kandidaterne, vi er i personlig kontakt med – alle får en god oplevelse af jer og jeres virksomhed uanset udfaldet
  • Vi ved præcist, hvad vi skal kigge efter og afdække og vi ved, hvor vi skal finde dem
  • Vi har processen a-z. Vi går aldrig på kompromis med de forskellige steps i den fulde proces. Vi bruger ikke studerende til ”rugbrødsarbejdet”
  • Vores menneskesyn rammer et andet sted. Vi er altid optagede af kandidatens mentale parathed til jobskiftet.
  • Vi er altid 2 seniorkonsulenter på opgaven – vi er ikke sårbare og ser på både opgave og kandidat fra flere vinkler
  • Vi gør det, der skal til og holder dig ajour med en ugentlig status og feedback fra markedet
  • Vi har kun få opgaver i gang ad gangen, så vi kan fokusere vores indsats og kvalitet på dig og den opgave, vi løser for dig
  • Vi er drevet af en oprigtig interesse i at lykkes på dine vegne
  • Vi er ordentlige – også, når vi udfordrer dig i dine ønsker og valg
Hvor lang tid tager en fuld rekrutteringsproces?
  • Ofte 6-8 uger fra afdækning og aftaleindgåelse til kandidatens underskrift
  • Det kan gå hurtigere, men betyder, at du løbende har mulighed for at møde kvalificerede kandidater
  • Hvis du ønsker en kandidatliste, har du den typisk inden for 4 uger. Herefter tager du selv alle samtaler med de kvalificerede kandidater, vi sender til dig.
Kan jeg købe en kvalificeret kandidatliste?
  • Ja, det kan du.
  • Hvis du selv vil stå for selve samtaleprocessen, test og udvælgelsen, så kan vi supplere med 4 kvalificerede kandidater, der både kan og vil jobbet.
  • Vi har talt med dem, fortalt jeres historie og introduceret dem til jobbet.
  • Vi afdækker deres erfaring og motivation
  • Du får en kort beskrivelse og forpligter dig kun til at tage en samtale med kandidaterne
  • Om du så ansætter 1 eller dem alle, det bestemmer du

Læs mere om rekruttering her

GRUNDIG MENNESKELIGHED I REKRUTTERINGSPROCESSEN

For os spiller de menneskelige værdier en større rolle end, om kandidaten har læst de rigtige bøger eller været ansat de rigtige steder. Vi sætter en ære i at forstå virksomhedens DNA og finder de kandidater, der passer ind, som samtidig kan og vil. Hos ACTIO Consulting rekrutterer vi mennesker - ikke robotter.

VÆRDIBASERET REKRUTTERING – FOR ALLE

Vores formål er ikke bare at løse rekrutteringsopgaven, men at finde dét match, der skaber både jobglæde for den ansatte og de ønskede resultater for den rekrutterende virksomhed. Vi forstår vores kunder og kandidater og sikrer værdi hele vejen rundt. Også for de kandidater, der ikke får jobbet – hos os får alle, vi har mødt, en personlig tilbagemelding og et råd med på vejen videre i deres jobsøgen.

VI REKRUTTERER EFFEKTIVT OG RIGTIGT

Vi ved, hvordan vi tiltrækker de rette kandidater og hvor vi skal finde dem. Vi har maskinrummet, der sikrer høj hastighed og kvalitet i rekrutteringen. Vi har altid 2 seniorkonsulenter tilknyttet din rekrutteringsopgave og bruger den tid, det kræver for at finde den bedste kandidat. Vi finder andre kandidater, end dem du selv kan finde og fortæller din historie objektivt. Vi løser opgaven rigtigt

Læs mere om rekruttering her

Rekruttering af 30 rådgivere

ACTIO Consulting har hjulpet Købstædernes Forsikringsselskab med at rekruttere 30 rådgivere i forbindelse med deres nye strategiske samarbejde med Jyske Bank.

Hør hvad Louise Foldager, HR Direktør, og Torben Moos, Salgsdirektør siger om processen og samarbejdet.

Har du spørgsmål? Send en besked

Så skriv til os på nedenstående formular

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Logo

Få hjælp til rekruttering

Vil du have hjælp til din næste rekruttering eller ønsker du sparring, så udfyld formularen herunder og vi vil kontakte dig hurtigt.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.